Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu

Malakka

Door: noud

16 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na anderhalve dag in KL te hebben rondgekeken zijn we vandaag naar het zuiden gegaan. Met de bus. 55 Rinbet zo'n 14 euro voor de heen en terugreis naar MAlakka. Wauw en dat voor 170km en weer terug met 2 personen. Ok de taxi kost 5 euro om naar het centrum te komen, maar dat geeft niet.
Onderweg zeer veel palmbomen plantages gezien. De palm olie prijs is goed blijkbaar.
Wat cultuur gesnoven van de voorouders. Het was 150 jaar in nederlandse handen. Vooral op de heuvel achter Stadthuys was het meeste te zien, maar voor een van de populairste toeristische plaatsen viel het een beetje tegen. Met een halve dag ben je uitgekeken. We zijn wel de toeristische straat gelopen,maar dat is erg toeristisch, beetje gemaakt. Bij het bus station een adopter gekocht voor het slaap apparaat want anders is die voor niets mee.
Zeer warm vandaag en de neus is rood ondanks de sluier. Toch meer zon.
Morgen gaan we naar het nationale park voor 3 dagen. Dus geen verslag want het is niet luxe.
Zondag op z'n vroegst het volgende verslagje.