Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Janneke

24 Januari 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Na een lekker ontbijt ( yummie, ze hebben peanut butter = pindakaas ) zijn we met de rugzak op weg gegaan naar de beroemde thee plantage van Maleisie BOH Thea. Onderweg eerst gestopt bij de Butterfly farm. Nog nooit zo veel verschillende soorten vlinders gezien! Vele maten en kleuren, snap nu wat vlinderverzamelaars hier aan vinden. Eerlijk gezegd vind ik de grote vlinders best eng als ze vlak langs je hoofd fladderen. Daarna nog een rondje langs de insecten. Veel enge beesten, gelukkig veilig achter glas opgeborgen.
Toen verder 3 kilometer de berg op gelopen letterlijk tussen de theestruiken in. Eenmaal boven staat de theefabriek en kun je het proces van thee maken zien. Heerlijk een kop thee gedronken met een gebakje erbij en twee bussen thee gekocht. Eigenlijk is BOH Thea de DE van Maleisie. Weer naar beneden gelopen waar we om 16.00 uur bij het hotel werden opgehaald door een busje. Op weg naar Penang ! Ruim 4 uur in de bus zitten.