Chantique resort - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu Chantique resort - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu

Chantique resort

Door: Janneke

29 Januari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Gisteren ( dinsdag ) aan het einde van de dag vertrokken naar ons nieuwe onderkomen voor de komende 3 dagen. Een gloednieuw klein hotel niet ver van het oude resort vandaan. Ook hier worden weer hartelijk ontvangen.
De kamer is eenvoudig maar brandschoon.
Vandaag ( woensdag ) hebben we een dagtrip gedaan naar Mangrove.
Opgehaald met de taxi en na een half uur rijden komen we bij het opstappunt van de boten. Superdruk hier, je merkt dat het hoogseizoen is.
Met nog 8 andere toeristen in de boot varen we een mooie rivier op.
Onderweg stoppen we om apen te zien, zeearenden te voeren en varen we door een grot. Verderop stoppen we bij een fishfarm om vissen te bekijken en te voeren die rondzwemmen in de zee. Vreemde exemplaren zitten ertussen. Na weer in de boot te zijn gestapt gaan we naar een vleermuizengrot. Donker is het binnen maar de gids heeft een zaklamp. In het schijnsel zie je de vleermuizen hangen. Heel apart.
Daarna stoppen we bij een verlaten strandje voor een zwempauze.
Nog even lunchen op een drijvend restaurant en de dag zit er weer op.
Vanavond heerlijk Koreaans gegeten in de stad.
Vrijdag gaan we met een supersnelle speedboat naar Koh Lipe, een eilandje in Thailand. We zijn benieuwd!

Hartelijke groeten, Noud en Janneke

Groet