Koh Lipe - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu Koh Lipe - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu

Koh Lipe

Door: Janneke

31 Januari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Vanochtend ( vrijdag) vroeg opgestaan, we worden om half 8 opgehaald voor onze trip naar het eilandje Koh Lipe Thailand.
Beetje omslachtig hoe het geregeld is, eerst naar het kantoor van de reisagent om daar je paspoort te laten registreren, vervolgens worden we naar de immigratiedienst gebracht ( ver buiten de haven, had je zelf nooit gevonden ) om daar een stempel in je paspoort te halen, je verlaat immers Maleisie. Dan eindelijk naar onze speedboat. Ook daar weer een half uur wachten voordat je vertrekt.
Noud en ik besluiten voor in de boot te gaan zitten met nog 10 gezellig Russen. Voordat de boot verrekt gaan de flessen wodka al open.
De rit zelf is heftig, er zit genoeg pk achter de boot en dat is goed te merken.
Door de golfslag komt deze soms los van het water om even later met een enorme klap weer op het water te landen, oef je rug. Het water vliegt over de boot heen en het gegil van ons klinkt als een ritje in de Goliath achtbaan van Walibi !
Gelukkig komen we naar een uur drijfnat maar veilig aan.
Wow, wat een mooi eiland, echt paradijs. Het zand is wit, het water azuurblauw,en gave bamboe strand hutten. We hebben tot 4 uur om het eiland te verkennen. Zo leuk, er is een hoofdstraat, waar je aan het einde aan de andere kant van het eiland uitkomt. Geen auto's maar brommers met zijspan zijn de taxi's.
Relax is hier het hoodthema.
Om half 5 gaan we weer terug met de speedboat, het ritje is een stuk rustiger en we komen zowaar droog aan.
Na bij ons ( oude ) hotel te zijn afgezet halen we de koffers op en gaan naar ons nieuwe onderkomen Casa de Mar !

Noud en Janneke