Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van noudenjanneke - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Janneke

24 Januari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Vrijdag 24-01: Vanochtend vroeg vertrokken naar Langkawi met de snelle boot. Een soort kruising tussen een draagvleugel & catemaran. Wat een enorme herrie produceert die boot, maar waarschijnlijk kwam dit door de ouderdom van de boot. Anyway we zijn veilig aangekomen. Helaas ligt de bagage bij dit soort boten buiten achterop. Weliswaar wordt er een zeiltje overheen gespannen maar dit helpt niet echt. Resultaat; natte koffers !
Gelukkig is de inhoud redelijk droog gebleven. De aankomst in de haven is chaotisch, iedereen loopt door elkaar, het is niet helder waar je een taxi kunt krijgen dus je blijft zoekende. Gelukkig een juffrouw gevonden die ons een taxi toewees. Bij het hotel aangekomen blijken we wel 20 km van het strand af te zitten, niet de bedoeling. Jammer want het hotel is gloednieuw, niet duur en heeft zeer vriendelijk behulpzaam personeel. Toch morgen maar verkassen naar een peperduur 5 sterren resort aan zee voor 3 nachten. Er zijn op dit moment weinig betaalbare hotels vrij. Daarna zien we wel verder.
De middag hebben we benut om met de kabelbaan ( een heuse skilift ) naar de 706 meter hoge bergtop van Langkawi te gaan. Dit was zeer de moeite waard. Prachtig uitzicht over het eiland. Bij helder weer kun je zelfs Thailand zien, vandaag echter niet, er hangt te veel vocht in de lucht.
Vanavond lekker Thais gegeten en de plaatselijke avondmarkt bezocht.
Een broek gekocht voor 7,50 euro. Niet zo goedkoop als in Thailand maar vorig jaar was het denk ik een mazzeltje.

Liefs Noud en Janneke